امیر میرزایی جمعه 17 شهریور 1396 06:58 ب.ظ نظرات ()

پیش درآمدهای شگفت انگیز درباره خواب کم نیستند، برای نمونه این که دسته کم یک سوم از عمر انسان در خواب میگذرد.

پنج دقیقه پس از بیداری نیمی از رویایی را که دیده اید و ده دقیقه پس از آن، نود درصدش را فراموش می کنید یا این که نابیناها هم خواب می بینند. تنها خواب هایشان بدون تصویر و پر از عواطف، حس لمس اشیا، بوها و صداهاست.

بیشتر این پیش درآمدها  را شنیده اید، ولی بهتر است بدانید که: (( اگر بخوابید، یاد میگیرید.))

خواب بهترین راه برای استراحت بدن است ولی مهم است که کجا بخوابیم؟ ، چه زمانی بخوابیم؟، تا چه اندازه بخوابیم؟. باید همه این موردها را در نگر بگیریم.

بیشتر مردم هنگام خواندن یک مطلب، ییک حالت راحت دارند که از جنبش بدنی جلوگیری میکند.

این مورد باعث می شود که اسید لاکتیک وارد خون و مایع میان سلولی شود و بدن خسته گردد. اسید لاکتیک میزان زیادی از اکسیژن خون را جذب می کند. با نگر به کاهش اکسیژن خون ، مغز خسته میشود و ما بهنگام مطالعه، احساس خواب آلودگی می کنیم.

تلاش کنید:

1.      هنگام مطالعه، با کمر خمیده ننشینید و درست بنشینید.

2.      از مطالعه، در حالت دراز کشیده خودداری کنید، چون مغز باید همزمان دو کار خوابیدن و مطالعه را اجرا کند.

3.      از ماندن در یک حالت یکنواخت برای مدت زمان بسیار خودداری کنید.

4.      هنگام مطالعه، پی در پی حالت بدنی خود را تغییر دهید تا تمرکزتان افزایش یابد.

5.      هنگام مطالعه، در بازه های زمانی کوتاه، جنبش بدنی داشته باشید.

6.      مطالعه در زمان مناسب و به گونه ساماندهی شده بسیار مهم است.