مهندس طاهری چهارشنبه 9 آبان 1397 05:40 ب.ظ نظرات ()

با سلام ، 

دوستان عزیز خواب مناسب در نتیجه گیری کنکور نقش به سزایی دارد و توصیه میکنم موارد زیر را حتما در مورد خواب مد نظر داشته باشید و به کار بگیرید.

1.حداكثر هشت ساعت بخوابید. خوابیدن بیش‌تر از هشت ساعت، هم باعث از دست ‌دادن زمان برای مطالعه‌ی مفید می‌شود و هم كسلی و خواب‌آلودگی در طولِ روز را به همراه دارد.

2.تا نیمه شب برای درس خواندن بیدار نمانید. زیرا منجر به خواب‌آلودگی در روز بعد می‌شود و شما را به سیستمی غلط عادت می‌دهد. ترك این عادت در روز آزمون سراسری دشوار است.

3. از مصرف کافئین حداقل 4 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب پرهیز کنید. کافئین محرکی است که اختلالاتی در زمانِ به خواب رفتن ایجاد می‌کند و قهوه، چای، نوشابه، کاکائو و شکلات حاوی کافئین هستند. نوشیدن کمی چای، قهوه و یا خوردن شکلات شما را با نشاط می‌کند و مصرف آن در طول روز مانعی ندارد.

4.از تخت خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید و بهتر است از استفاده از تخت برای تماشای تلویزیون، درس خواندن و  پرهیز شود. در این صورت هنگامی که شما به رختخواب می‌روید، بدن شما می‌داند که وقت خوابیدن است.  

5. حتماً شام بخورید و با شکم خالی آماده‌ی خواب نشوید. در مقابل باید از پرخوری هم بپرهیزید. اگر معده‌ی شما خیلی خالی و یا پر باشد، می‌تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند.

6.مصرف خودسرانه‌ی قرص‌های خواب‌آور ممنوع است و موجب بروز مشکلات و آثار جانبی می‌شود. حتماً نگرانی های خود را یادداشت کنید که این کار موجب آرامش بیش‌تر برای خوابیدن می‌شود.